پخش زنده
امروز: -
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی بر تهیه اطلس آسیبهای روانی-اجتماعی برای هر مدرسه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سمیه سادات ابراهیمی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در جمع صمیمی مدیران مدارس ناحیه یک شهرکرد با تأکید بر توجه جدی به موضوع آسیبهای اجتماعی در مدارس، افزود: باید از سطح شعار عبور کرد و اطلس آسیبهای روانی-اجتماعی هر مدرسه تهیه شود. مدیر مدرسه باید از تعداد دقیق دانشآموزان پرخطر، دلایل آسیبها و برنامه مداخلهای برای آنها مطلع باشد. نمیتوان این مسئولیت را تنها بر دوش مشاور یا معاون پرورشی گذاشت.
ابراهیمی، به اهمیت نقش دانشآموزان در فرایند تربیت اشاره کرد و گفت: باید به دانشآموزان نقش داده شود. مدرسه باید بستر کنشگری و هویتبخشی به نوجوان باشد. تنها از مسیر مشارکت فعال دانشآموز در امور مدرسه است که میتوان به رشد عزتنفس و کاهش آسیبها امیدوار بود.
وی همچنین با انتقاد از برخی برنامههای آموزشی و کارگاههای بدون اثربخشی، بر ضرورت طراحی آموزشهای مبتنی بر نیاز واقعی مدارس تأکید کرد و گفت: باید بررسی شود آیا این آموزشها منجر به تغییر رفتار شدهاند یا نه، صرفاً تشکیل کلاس و ارسال گزارش به اداره، به معنای تحول نیست.