رضا صفاری گزارش می دهد؛
سمند، تیبا صندوقدار و تیبا۲ تا رفع عیوب پرتکرار، شماره گذاری نخواهند شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان داخلی انگیزهای برای افزایش کمیت و کیفیت خودرو ندارند، زیرا مردم ناچارند برای خرید خودروهای بیکیفیت و گران صف بکشند.
در میز اقتصاد بررسی شد؛
حذف ۳ خودروی سمند، تیبا صندوقدار و تیبا ۲، از فهرست تمدید اعتبار ایمنی در روزهای اولیه خرداد ماه ۱۴۰۱، متولیان و مدعی العموم کیفیت خودروهای تولید داخل را پای میز اقتصاد کشاند.
با حذف سمند، تیبا صندوقدار و تیبا ۲، از فهرست تمدید اعتبار ایمنی، دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد دلیل حذف این خودروها را عیوب پرتکرار ایمنی در عملکرد عنوان کرده است.
در ارتباط با رسانه ملی مطرح شد؛
سرپرست دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از دو شرط تعیین شده برای تداوم تولید تیبا و سمند خبر داد.
دو خودروساز بزرگ کشور با هدف تقویت شاخصهای بهرهوری و مقیاس تولید، به امضای تفاهمنامه توسعه همکاریهای مشترک در زمینه موتور و گیربکس اقدام کردند.
دوشنبه ۹ خرداد؛
مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: قرعه کشی نخستین دوره از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، دوشنبه ۹ خرداد، برگزار خواهد شد.
در احکام جداگانهای از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محمد شفیعی نژاد به عنوان معاون بازاریابی و فروش و بابک رحمانی به عنوان معاون مهندسی سازمان و سیستمها منصوب شدند.
تفاهم نامه همکاری برای اجرای پروژه «احداث کارخانه خط تولید قطعات پلوس خودرو سواری محصولات ایرانخودرو» بین شرکت قطعات محوری خراسان و تام ایران خودرو به امضا رسید.
مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام ۴ میلیون نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد.