• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • وبگردی
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۰۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۰
آبادان » اقتصادی

فعالیت قطار‌های باری و مسافربری راه آهن جنوب بدون وقفه

فعالیت قطار‌های باری و مسافری در روز‌های جنگ و حملات دشمن متوقف نشد.

فعالیت قطار‌های باری و مسافربری راه آهن جنوب بدون وقفه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: در روز‌های جنگ و حملات ددمنشانه رژیم صهیونی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران، فعالیت قطار‌های باری و مسافری متوقف نشد.

غلامحسین ولدی اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی مهمی که در حوزه زیرساخت صورت گرفت، گماردن نگهبان در مراکز حساس و استراتژیک در پل‌ها است. علاوه بر این، قطار‌های نجات را در دو نقطه ایستگاه اهواز و بندر امام آماده به کار قرار دادیم.

وی افزود: طبیعتا اولین اقدام این اداره‌کل در شرایط جنگی، حفظ زیرساخت‌ها است. ما قبل از قبول قطار‌های مسافری از مبادی تهران، قم، مشهد مقدس و همچنین قبل از اعزام قطار‌های مسافری خود، درزین‌ها را به صورت پیشرو اعزام می‌کردم تا از سلامت مسیر ریلی اطمینان حاصل کنیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب اضافه کرد: افرادی را تحت عنوان راهبان که تقریبا تا ۱۰ کیلومتر مسیر را به صورت پیاده بازدید می‌کنند تعیین کردیم تا هرگونه مورد مشکوک اعم از مشکل در زیرساخت و نقص یا ایراد در ریل را به مافوق خود در کنترل مرکزی مخابره کنند؛ این اقدامات در راستای جلوگیری از توقف قطار‌های باری و مسافربری صورت گرفت.

ولدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی مهمی که در حوزه زیرساخت صورت گرفت، گماردن نگهبان در مراکز حساس و استراتژیک در پل‌ها است. علاوه بر این، قطار‌های نجات را در دو نقطه ایستگاه اهواز و بندر امام آماده به کار قرار دادیم.

وی افزود: دیزل ذخیره برای ایستگاه‌ها آماده کردیم تا چنانچه قطاری در مسیر به هر دلیلی متوقف شد، بتوانیم بدون فوت وقت به آن امدادرسانی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طی این ۱۲ روز جنگ، هیچگونه توقف قطار اعم از باری و مسافربری نداشتیم، بیان کرد: پیش‌بینی کردیم ممکن است در تامین سوخت دچار مشکل شویم، به همین دلیل در سه نقطه از راه‌آهن جنوب مانند بندر امام، اهواز و خرمشهر سه پایگاه سوخت آماده به کار قرار دادیم.

وی با اشاره به نبود حمل هوایی و وجود تقاضای حداکثری برای حمل راه‌آهن گفت: در این راستا با توجه به تقاضای موجود ۸ قطار فوق‌العاده با ظرفیت ۳۷۰۰ نفر برای این ایام قرار دادیم. علاوه بر آن، ما تمامی سالن‌های ذخیره که در ایستگاه‌های مبدا و مقصد گذاشته بودیم را در چرخه فعالیت قرار دادیم و ۲۰ سالن با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر اضافه کردیم.

ولدی افزود: در طی این ۱۲ روز صندلی ایجادی در حوزه قطار‌های بین‌شهری ۳۳ هزار نفر بود و استان خوزستان رتبه دوم در قطار‌های حومه‌ای را دارد و ما توانایی جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار نفر را در درون استان داشتیم.

وی ادامه داد: پس از آمادگی زیرساخت‌ها برای تردد قطارها، اصلی‌ترین وظیفه ما که از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ما تکلیف شد، تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام بود.

ولدی با اشاره به جلسات با مدیرعامل بنادر و دریانوردی استان و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در طی این ۱۲ روز، ما بیش از ۳۰۰ واگن حمل کالای اساسی داشتیم که با توجه به اینکه در روز‌های عادی میانگین واگن‌ها ۱۱۲ واگن بود، رشد قابل توجه در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص تقاضای حداکثری و ازدحام در قطار‌های بین شهری اظهار کرد: وقتی قیمت یک نوع حمل و نقلی پایین است، تقاضا برای آن به حداکثر می‌رسد. کاری که از ابتدای سال برای قطار‌های حومه‌ای یا محلی انجام دادیم، آنلاین شدن بلیت فروشی قطار‌ها بود تا مسافران بتوانند بدون اتلاف وقت سوار قطار شوند.

ولدی بیان کرد: معتقدم که افزایش تعداد سالن‌های قطار، اقدامی خوب است و البته این کار در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم قرار دارد.

وی با اشاره به تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حمل و نقل کالا گفت: ما ارتباط بسیار خوبی با بندرامام و سازمان راهداری در مورد جابه‌جایی‌های بار داشتیم و هم صاحبان بار، هم مالکان واگن‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی به ما کمک کردند تا عدد قابل توجهی حمل بار داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
هدف قرار دادن آمبولانس مصادق عینی جنایت جنگی است
ساخت ۱۵۶ مدرسه در نهضت ملی مدرسه سازی تا پایان سال آینده
مراجعه به روانپزشک اقدامی آگاهانه برای حفظ سلامت روان
توهم‌های دشمن با مجاهدت‌های فرماندهان نقش برآب شد
چقچقه زنی؛ عزاداری به رسم انجدانی ها
گذری بر موضوعات انتقادی در سیستان و بلوچستان
زمان اعلام نتایج سه آزمون مهم ۱۴۰۴ مشخص شد
درگذشت مادر شهید دوران دفاع مقدس در یامچی
تصادف مرگبار کامیونت ها در میامی
اجرای مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان‌غربی با مشارکت بیش از ۹ هزار فروشگاه
ساخت بلندترین طاق خشتی جهان در روستای جهانی اصفهک
هشدار‌های ترافیکی پلیس خوزستان برای عزاداری‌های محرم
خبرهایی کوتاه از نقاط مختلف گلستان
حضور معاون نیروی دریایی پاکستان در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود شهدای اقتدار
نوحه‌های یزدی، نوحه‌هایی سرشار از شور و حماسه
فعالیت هزار و ۸۵۰ ایستگاه صلواتی ویژه محرم در مشهد
برگزاری سوگواره احلی من العسل در خوزستان
به یاد رشادت‌های نوجوان عاشورا، در همایش احلی من العسل
رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره ملی شعر و داستان نبوی
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دادگستری آذربایجان غربی و اداره ورزش و جوانان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
واکنش به انتشار تصویر موهن از پیامبر در نشریه لمان ترکیه
ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده در بیش از ۱۰۰۰ نقطه کشور
کالابرگ الکترونیک به هفت دهک پرداخت می‌شود
شکست پروژه جنگ ۱۲ روزه علیه ایران
پاسخ قاطع ایران مانع تحقق اهداف آمریکا شد
آغاز ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی پتروپارس
شرایط مالیات صفر اعلام شد
صهیونیست‌ها ابعاد ضربه بزرگی را که خورده‌اند، پنهان می‌کنند
قدرت موشکی برای پاسخ به صهیونیست‌ها در وضع عالی است
ایران به تقویت رشته‌های حساس علمی ادامه خواهد داد
بازدید پزشکیان از مناطق آسیب‌دیده از تهاجم رژیم صهیونی
هم‌گرایی و تعامل عامل پایداری تولید در صنعت پتروشیمی
دو هزار میلیارد تومان خسارت صنعت برق ناشی از جنگ ۱۲ روزه
اسرائیل بی‌اجازه از حریم ما برای حمله به ایران استفاده کرد
بازسازی مناطق آسیب‌دیده از اولویت‌های وزارت راه است
صدراعظم آلمان: هراسی از جنگ با روسیه ندارم  (۳ نظر)
دستگیری عامل خرابکاری در بندرانزلی  (۱ نظر)
گروسی: ایران سلاح هسته‌ای ندارد  (۱ نظر)
۱۸۹ هزار خانوار مشمول دریافت مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی  (۱ نظر)