• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۳۰
فارس » اجتماعی

خاموشی خانگی در فارس نداریم

تاکنون هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی در بخش خانگی استان فارس در نظر گرفته نشده است.

خاموشی خانگی در فارس نداریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، حمیدرضا جلایر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور از مرز ۶ هزار مگاوات عبور کرده و استان فارس به دلیل سرعت بالا در احداث و اتصال این نیروگاه‌ها به شبکه برق سراسری، به عنوان استان سرآمد کشور معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با اشاره به اینکه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی مانند احداث شبکه‌های مواصلاتی و نصب ترانس‌های توزیع است، افزود: اجرای این فرآیند در استان فارس با سرعت و چابکی قابل توجهی انجام شد که همین موضوع باعث شد فارس در این حوزه در سطح کشور پیشرو شناخته شود.
 
وی با اشاره به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: این نیروگاه‌ها علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق، آثار مثبت زیست‌محیطی و اقتصادی نیز دارند؛ به‌گونه‌ای که با کاهش انتشار دی‌اکسید کربن که معادل کاشت هزاران درخت است و همچنین کاهش مصرف آب نسبت به نیروگاه‌های متداول، به حفظ منابع طبیعی و اقتصاد کشور کمک می‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا پیش از رسیدن به ایام اوج مصرف برق، حدود ۷ هزار مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور افزوده شود.
 
جلایر با اشاره به وضعیت مناسب بارش‌ها در پاییز و زمستان سال ۱۴۰۴ و بهار امسال گفت: بارندگی‌های مناسب و وقوع سیلاب‌ها موجب افزایش ظرفیت سد‌ها شده و در نتیجه امکان بهره‌گیری بیشتر از نیروگاه‌های برق‌آبی در تابستان فراهم شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی در بخش خانگی استان فارس در نظر گرفته نشده است.
جلایر ادامه داد: همچنین دمای هوا نسبت به سال گذشته معتدل‌تر بوده و همین عوامل باعث شده مدیریت شبکه برق در نیمه خرداد امسال با چالش کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه باشد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس هشدار داد: با وجود شرایط مطلوب فعلی، احتمال بروز مضیقه در تامین برق در ماه‌های تیر و مرداد که اوج مصرف محسوب می‌شود وجود دارد.
 
جلایر میزان همکاری مشترکان را در عبور از دوره اوج مصرف تعیین‌کننده دانست و از ارائه مشوق‌هایی برای مدیریت مصرف خبر داد.
 
وی گفت: کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف برق از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶ به مدت پنج ساعت چاه‌های خود را خاموش کنند، برای ۱۹ ساعت باقیمانده شبانه‌روز از بخشودگی کامل قبوض برق برخوردار خواهند شد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس افزود: صنایع نیز در صورت جابه‌جایی ساعت کاری کارگران، تا سقف ۲۰ درصد از تعرفه برق خود مشمول بخشودگی خواهند شد.
 
جلایر با اشاره به طرح نصب پنل‌های خورشیدی بر بام ادارات استان گفت: اقدامات اولیه این طرح انجام شده، اما اجرای کامل آن همچنان نیازمند پیگیری و تکمیل است.
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیشرفت مناسب طرح ملی جی نف در شهر‌ها و روستاه‌های سمیرم
گرامیداشت شهدای والامقام «پد خندق» در سرفاریاب
ساماندهی مزار ۲۲۷ شهید جنگ رمضان در شهرستان‌های استان تهران
ثبت تورم اجاره در خرداد ۱۴۰۵ پایین‌تر از نرخ تورم عمومی
زمین لرزه در کابل و شماری از ولایات افغانستان
طلاب و روحانیان، همنوا با عزاداران حسینی مسجد اعظم اردبیل
برداشت خوشه‌های طلایی گندم در بشرویه
حال و هوای محرم در اجتماعات شبانه مردم کردستان
مهر تأیید ۱۰۵ نشان ملی و بین المللی بر صنایع دستی لرستان
کلیمانجارو تانزانیا، شاهد تجلی عشق و وفاداری به نهضت حسینی بود
نشست پاسخگویی به دغدغه‌های مردمی
افزایش غلظت گردوخاک در اصفهان
شبکه نسیم با یک رئالیتی‌شوی تازه به استقبال مخاطبان می‌رود
مشخص شدن دستیاران نناد در تیم ملی هندبال مردان ایران
اجتماع شبانه همدلی مردم چهارمحال و بختیاری
تشکیل کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد شهرضا گرامیداشت ایام تشییع رهبر شهید
پنهان‌کاری به سبک اروپا
پیش بینی برداشت ۷۰۰۰ تن هندوانه از اراضی خواف
توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بردسکن
«گل بی‌گاه»، «خانه‌ای که ایستاد» و «غول جوجه‌تیغی» از امروز روی آنتن رادیو نمایش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)