پخش زنده
امروز: -
مدیرکل اداره مجامع و تشکلهای فرهنگی، جزئیات برنامههای نخستین فلوشیپ (دوره تخصصی) ادبی تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علیرضا نوریزاده، مدیرکل اداره مجامع و تشکلهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جزئیات برنامه حضور ناشران مهمان فلوشیپ تهران، گفت: این ناشران روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه وارد ایران میشوند.
روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه افتتاحیه رسمی نخستین فلوشیپ (دوره تخصصی) ادبی تهران با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، رئیس نمایشگاه کتاب تهران، ابراهیم حیدری، قائممقام نمایشگاه کتاب، مدیران و مسئولان فرهنگی و ناشران ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری ۱۶ قرار ملاقات در ۳ روز برگزاری فلوشیپ (دوره تخصصی) ادبی تهران بین ناشران ایرانی و ناشران و آژانسهای ادبی خبر داد و افزود: از دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه در سامانه فلوشیپ (دوره تخصصی) ادبی تهران امکان تنظیم قرار ملاقات برای ناشران ایرانی فراهم میشود و ناشران ایرانی میتوانند با مراجعه به سامانه قرار ملاقات خود را با ناشران و آژانسهای ادبی خارجی حاضر در فلوشیپ (دوره تخصصی) تنظیم کنند و هر ناشر میتواند ۱۶ قرار ملاقات با ناشران و آژانسهای ادبی تنظیم کند.
نوریزاده گفت: سالن فلوشیپ (دوره تخصصی) ادبی سیوششمین نمایشگاه کتاب تهران در فضایی به وسعت ۹۰۰ متر مربع در جنوب غربی مصلی در بخش جنوبی رواق غربی در دو بخش جانمایی شده است. بخش اول، شامل سالن افتتاحیه و کارگاهها و نشستهای مرتبط و بخش دوم بخش مذاکرات است که شامل ۱۲۰ میز و صندلی برای قرارهای ملاقات ناشران است.
وی افزود: قرارهای ملاقات ناشران از ساعت ۱۴ تا ۱۷ تنظیم شده است و در روز نخست برنامه دیدار و ملاقات با تصویرگران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان برنامهریزی شده است. بازدید ناشران خارجی از سالن نشر کودک و نوجوان برای روز دوم و تور نمایشگاهگردی برای روز سوم برنامهریزی شده است.
نوریزاده با اشاره به برنامههای جنبی برای مهمان خارجی حاضر در این رویداد گفت: روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشتماه نیز تور تهرانگردی برای ناشران و آژانسهای ادبی
خارجی حاضر در فلوشیپ (دوره تخصصی) ادبی تهران تدارک دیده شده است که از اماکن فرهنگی بازدید خواهند کرد.
سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.