فعالیت بیش از پنج هزار پزشک و روانشناس در برنامه جامع خدمات پزشکی
یک شرکت دانشبنیان موفق به ساخت یک برنامه کاربردی (اپلیکیشن) جامع خدمات پزشکی شده است که امکان ارتباط غیرحضوری با پزشکان، پیراپزشکان، روانشناسان، مشاوران سلامت، دامپزشکان و ... را فراهم میکند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از « مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری» ،فعالیت شبانهروزی و برخط، رفع مشکلات احتمالی دریافت بازخورد از طریق تیم پشتیبانی برخط (آنلاین) و بهرهگیری از هوشمصنوعی در تشخیص بیماری، تشخیص تخصص مناسب، تکمیل پرونده پزشکی بیماران و پشتیبانی از مزیتهای این اپلیکیشن نسبت به نمونههای مشابه است.
برنامه کاربردی (اپلیکیشن) پزشکت به عنوان اپلیکیشن جامع خدمات پزشکی، از سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار کرد و از آبان ۱۳۹۸ به بازار عرضه شد. هدف از راه اندازی این اپلیکیشن، افزایش دسترسی به خدمات سلامت آسان، ارزان و در دسترس برای تمام نقاط کشور و حتی هم وطنان خارج از کشور بوده و هست تا ضمن پیشگیری از وقوع بیماری به درمان بیماریها مبادرت شود.
مدیرعامل این اپلیکیشن در خصوص کاربست این اپلکیشن گفت: مشکل کنونی اغلب ایرانیان داخل کشور عدم دسترسی به پزشک در کمترین زمان ممکن (به ویژه در نواحی دورافتاده روستایی) و عدم آگاهی کافی در زمینه سلامت بوده که خود زمینه ساز انواع بیماریها است و هزینههای زیادی را به فرد، خانواده و دولت تحمیل میکند.
سپیده میرکریمی افزود : راه حل این مشکل تسهیل دریافت ارتباط با پزشکان، پیراپزشکان، مشاورین سلامت، دامپزشکان و ... در هر زمان و مکان و ارتقا دانش جامعه در رابطه با سلامت است و این دغدغهای بود که ما را به راهاندازی این اپلیکیشن واداشت. بر این اساس، فعالیت ما در پزشکت، در راستای مسئولیت اجتماعیمان در سال ۱۳۹۸ رقم خورد و در این سال، به عنوان یک شرکت خلاق ثبت و در سال ۱۳۹۹ دانشبنیان شدیم و در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۲۰۰ پزشک و روانشناس در تمام زمینههای سلامت داریم که به صورت صوتی، تصویری، تلفنی و متنی در حال ارائه مشاوره آنلاین هستند.
وی گفت: ارسال پزشک و پرستار به منزل، آزمایش در محل، پرسش و پاسخ رایگان و ایجاد شبکه اجتماعی داخلی که مختص بارگذاری پست توسط پزشکان و مشاوران معتمد و مورد تائید است، از دیگر خدمات این اپلیکیشن بوده که بر روی تمام نسخههای گوشیهای هوشمند قابل دسترسی است.
میرکریمی با بیان اینکه هدف اصلی این اپلیکیشن از ابتدا تاکنون، آسان کردن مراحل درمان و ایجاد فرصتهای برابر و عادلانه است، گفت: این اپلیکیشن دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر، پنج هزار و ۲۰۰ پزشک و مشاور، ۳۰۰ پزشک و مشاور آنلاین روزانه، هزار و ۱۰۰ کاربرآنلاین روزانه، ۳۰۸ هزار جلسه مشاوره موفق و ۱۷۵ نصب اپلیکیشن روزانه است.
وی افزود : مشاوره برخط (آنلاین) در بیش از ۸۰ تخصص پزشکی و سلامت، مشاوره آنلاین روانشناسی جهت کمک به سلامت روانی جامعه، مشاوره آنلاین تغذیه و سبک زندگی، مشاوره تخصصی کرونا و بیماریهای تنفسی مانند آنفلوانزا، مشاوره آنلاین نحوه مصرف داروها، اختلالات دارویی و عوارض داروها، مشاوره آنلاین ترک اعتیاد، مشاوره آنلاین دامپزشکی و معاینه حیوان خانگی در منزل، ویزیت بیمار در منزل توسط پزشک و متخصص، انجام آزمایش در محل و امکان ثبت نسخه الکترونیک توسط پزشک برای کاربر از امکانات و خدمات این اپلیکیشن است.
مدیرعامل این اپلیکیشن تاکید کرد: تمامی افراد فارسی زبان در هر نقطه از کره زمین، سرپرستان حیوانات خانگی و دام، افراد سالمند و ناتوان جسمی و افرادی که حضورا شرم از بیان بیماری یا مشکل دارند، میتوانند مخاطب و کاربر این اپلیکیشن باشند.