پخش زنده
امروز: -
کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم»، نوشته الن استیونس با ترجمه عباس رضایی ثمرین روزنامهنگار را انتشارات ثانیه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در میان کتابهای متعددی که نحوه مصاحبهگری را به خبرنگاران و اهالی رسانه میآموزد، این کتاب برای نخستین بار توصیههایی کاربردی، به طرف دیگر این معادله، یعنی مصاحبهشوندهها ارائه میدهد.
این کتاب برای کسانی که به نوعی سر و کارشان به رسانهها و خبرنگاران میافتد، یک چارچوب عملیاتی و قابل پیادهسازی ارائه میکند که کیفیت حضور آنها در خروجی رسانهها و به تبع اعتبار و شهرت آنها و سازمانشان را افزایش میدهد.
سیاستمداران، مدیران، سخنگوها، مدیران روابط عمومی، مشاوران رسانهای و به طور کلی همه کسانی که در معرض مصاحبهها و سؤالات خبرنگاران و روزنامهنگاران هستند یا مسؤولیت طراحی سیاستگذاری رسانهای مرتبط با ارگانها و سازمانها دارند، مخاطبان اصلی این کتاب هستند.
خبرنگاران، روزنامهنگاران و مخاطبان رسانهها هم با مطالعه این کتاب دید تازهای به مقوله مصاحبه پیدا میکنند.
کتاب در ۱۱ فصل تدوین شده و در هر یک از این فصول به یکی از ابعاد مختلف مصاحبههای رسانهای اختصاص دارد.
نویسنده انگلیسی این کتاب، الن استیونس، متخصص رسانه، روابط عمومی و تبلیغات و یک برنامهساز رادیو - تلویزیونی است.
وی صاحب تألیفات متعددی در حوزه رسانه، تبلیغات و برندسازی است و به عنوان متخصص این حوزه در همایشهای متعددی در سراسر جهان - از جمله ایران - سخنرانی کرده است.
مترجم این کتاب هم عباس رضایی ثمرین است که سالها سابقه روزنامهنگاری مکتوب، آنلاین و تصویری دارد و در مجموعههای مختلف دولتی و خصوصی به عنوان مشاور رسانهای ایفای نقش کرده است. او در حال حاضر دبیر تحریریه بخش خبری ۲۱ در شبکه اول سیماست.
کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم؟» را انتشارات ثانیه با شمارگان هزار نسخه در ۱۱۹ صفحه و به بهای ۱۲ هزار تومان روانه پیشخوان کتابفروشیها کرده است.